Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/105231
Title: Супольнае выкарыстанне экрана выкладчыкам і студэнтамі ў выкладанні хіміі ва ўніверсітэце
Authors: Слабiн, У. К.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика
Issue Date: 2014
Publisher: Минск, БГУ
Abstract: Даследаваны адносіны студэнтаў да ідэі супольнага з выкладчыкам выкарыстання камп’ютарных экранаў і яе практычнай рэалізацыі на прыкладзе сайта join.me, VoIP-дадаткаў на прыкладзе Skype і шматкарыстальніцкіх 3D-віртуальных асяроддзяў на прыкладзе Second Life. Даследаванне праводзілася пры выкладанні агульнай хіміі ва Ўніверсітэце Арэгона на працягу 2011–2012 гг. Аналізаваліся водгукі студэнтаў, атры-маныя праз iнтэрнэт-анкету Лайкерта з 14 пытаннямi і дадзеныя імі ў вольных размовах і электронным ліставанні. Знойдзена, што студэнты маюць збольшага станоўчыя адносіны да супольнага выкарыстання экрана. Сайт join.me выявіўся ў студэнтаў найбольш, а Second Life – найменш папулярным асяроддзем. Students’ opinions about the idea of instructor’s computer screen sharing and its practical implementation on example of join.me website, VoIP-applications on example of Skype and multi-user 3D-virtual environments on example of Second Life have been researched. The re-search has been conducted while teaching general chemistry at University of Oregon in 2011–12. The data were collected through an online 14-item 4-point Likert-type questionnaire, students’ voluntary reflections they had provided in conversations and email correspondence were analyzed. It has been found that most students have positive opinions to instructor’s com-puter screen sharing. Join.me has been found to be the most and Second Life to be the least fa-vored media for screen sharing.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/105231
Appears in Collections:2014. Информатизация образования - 2014: педагогические аспекты создания и функционирования виртуальной образовательной среды

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Слабин-368.pdf364,51 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.