Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/105334
Title: Формирование у старшеклассников понятия объема геометрического тела средствами ИКТ
Authors: Швец, В. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика
Issue Date: 2014
Publisher: Минск, БГУ
Abstract: Статья посвящена использованию новых информационных и коммуникационных технологий в процессе изучения школьного курса геометрии, а именно объемов геометрических тел. На примере физического опыта в «виртуальной физической лаборатории» рассмотрен процесс зрительного восприятия и формирования понятия объема физического тела, а затем через аналогии и абстракции дано понятие геометрического объема. Указаны способы задания положительной функции для некоторых классов геометрических тел, определены и перечислены некоторые программные средства, которые должны использоваться при изучении теоретического материала. This article is devoted to using new information and communication technologies in the process of studying of school course of space geometry, namely volumes of geometric bodies. By the example of physical experience in the “Virtual Physical Laboratory” we consider the process of visual perception and forming of the notion of volume of the physical body first, and then, through the analogy and abstraction, the notion of geometric volume of the body. Volume of a body we consider as a function defined on the set of geometric bodies. In the final part of the article we indicate ways of defining function mentioned above for certain classes of geometric bodies and itemize some educational software tools that should be used in studying of theoretical material and solving problems.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/105334
Appears in Collections:2014. Информатизация образования - 2014: педагогические аспекты создания и функционирования виртуальной образовательной среды

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Швец-432.pdf136,63 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.