Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/210281
Title: Маральныя арыенціры грамадства і аксіялагічныя прыярытэты сродкаў масавай інфармацыі
Authors: Падаляк, Таццяна Уладзіміраўна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2004
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2004. - № 3. - С. 99-103.
Abstract: Рассматриваются социально-моральные ценности белорусского общества на рубеже XX и XXI столетий и роль средств массовой информации в формировании аксиологических ориентиров общества. По мнению автора, в условиях кардинального пересмотра ценностных ориентаций журналистика может быть не только моральным камертоном общества, действенным фактором социальной консолидации, но и катализатором как позитивных, так и негативных явлений.
Abstract (in another language): This issue looks into a matter of social and moral values of modern Belarusian society at the turn of the century, analyses the role of Mass Media in shaping moral values of our society. The author thinks that in modern conditions of moral reorientation, journalism can not be only a so called «tuning fork» of morality and the main factor of social integration, but can also help to accelerate positive and negative phenomena.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/210281
ISSN: 0372-5375
Appears in Collections:2004, №3 (снежань)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
99-103.pdf3,12 MBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.