Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216063
Title: Marketing environment analysis as the key component of the company’s competitiveness evaluation
Other Titles: Анализ маркетинговой среды как основной элемент оценки конкурентоспособности предприятия / Т. А. Бронская
Authors: Bronskaia, T. A.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Экономика = Journal of the Belarusian State University. Economics. - 2018. - № 1. - С. 93-101
Abstract: The article analyses the marketing environment of Belgosstrakh. Сompetitiveness in a modern economy is the main factor of the commercial success of insurance enterprise. This, in turn, depends on the management quality and the competitiveness of the financial services and products offered. The author analyzed internal and external environment of the enterprise. Such factors as insurance product, prices, distribution channels, regional consumer penetration regarded as the enterprise index competitiveness. In the article used Porter’s Five Forces to conduct comparative analysis and expert evaluation method for PESTLE analysis.
Abstract (in another language): Анализируется маркетинговая среда Белгосстраха. Отмечено, что конкурентоспособность в современной экономике является основным фактором коммерческого успеха страхового предприятия, что зависит от качества управления и конкурентоспособности предлагаемых финансовых услуг и продуктов. Проанализирована внутренняя и внешняя среда предприятия. Указано, что факторы, обусловливающие страховой продукт, цены, каналы сбыта, охват потребителей по регионам рассматривались как конкурентоспособность индекса предприятия. Применен метод пяти сил Портера и PESTLE-анализ для сравнения на основе экспертной оценки.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216063
ISSN: 2520-6206
Appears in Collections:2018, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
93-101.pdf402,02 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.