Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216478
Title: Science Communication и популяризация науки в массмедиа
Authors: Долгова, Наталья
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21 февр. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Б. Л. Залесский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 41-48.
Abstract: Статья посвящена специфике и формам популяризации науки в современном массмедийном пространстве. В статье указывается роль science communication в популяризации науки; обосновывается влияние финансовой и PR-поддержки научных исследований и разработок на формирование имиджа науки, который выступает показателем значимости государства как социально-политического института.
Abstract (in another language): The paper focuses on the specifics and types of science popularization in the contemporary mass media. The article describes the role of science communication in popularization of science. It justifies the impact of financial support and PR for research and development on the formation of image of science, which is considered to be an indicator of the importance of the state as a socio-political institution.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216478
ISBN: 978-985-566-686-9
Appears in Collections:2019. Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
41-48.pdf333,56 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.