Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216489
Title: Механизм государственно-частного партнерства в сфере образования Республики Беларусь (на примере пилотного проекта «Строительство детских дошкольных учреждений в регионах Минской области»)
Other Titles: The mechanism of public-private partnership in education of the Republic of Belarus (on the example of the pilot project «Construction of preschool institutions in regions of the Minsk region») / K. V. Tuleika
Authors: Тулейко, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Экономика = Journal of the Belarusian State University. Economics. - 2018. - № 2. - С. 83-95
Abstract: Предложен и обоснован механизм государственно-частного партнерства в сфере образования Республики Беларусь на примере инфраструктурного проекта. Охарактеризована структура вышеназванного механизма, а также выявлены особенности и взаимосвязи его элементов. Научная проблема заключается в разрешении противоречия между объективной необходимостью формирования и развития государственно-частного партнерства в современных социально-экономических условиях и недостаточной степенью его научной разработанности, в частности, после принятия специального законодательства. Поставлена цель раскрыть и научно обосновать механизм государственно-частного партнерства в сфере образования Республики Беларусь на примере пилотного проекта «Строительство детских дошкольных учреждений в регионах Минской области». Научная новизна заключается в определении понятия «механизм государственно-частного партнерства» и обосновании его содержания в национальном образовании Республики Беларусь. Используется комплексный подход к формированию и применению в сфере образования в Беларуси механизма государственно-частного партнерства, основанного на взаимосвязи юридического, финансового, управленческого, технологического и социального аспектов реализации.
Abstract (in another language): In this article is offered and reasonable the mechanism of public-private partnership in education of Republic of Belarus on the example of the infrastructure project. The structure of the mechanism public-private partnership is characterized and also featured and revealed interrelations of it elements. The scientific problem of the research consists in permission of a contradiction between objective need of formation and development of public-private partnership for modern social and economic conditions and insufficient degree of its scientific readiness, in particular, after adoption of the special legislation. Research objective is disclosure and scientific justification of the mechanism of public-private partnership in education of Republic of Belarus on the example of the pilot project «Construction of preschool institutions in regions of the Minsk region». Object of a research is education of Republic of Belarus which development is carried out within public-private partnership. The scientific novelty of a research consists in definition of the concept «mechanism of public-private partnership» and justification of his contents in national education of Republic of Belarus. The research assumes use of an integrated approach to formation and use of the mechanism of PPP in the sphere of the domestic education based on interrelation of legal, financial, administrative, technological and social aspects of his realization.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216489
ISSN: 2520-6206
Appears in Collections:2018, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
83-95.pdf1,28 MBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.