Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/100621
Title: Специфика современной коммуникации органов исполнительной власти
Authors: Сыщук, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2013
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск : БДУ. - 2013. - №2. - С. 81-84
Abstract: Among the vast number of channels of receiving information, fragmentation of audience and dissemination of their attention, authorities of the executive branch can no longer rely on obligatory media coverage of their activities through mass media. They have to compete for place in the news agenda with other political actors. Above all, government bodies require strategic planning of communication, in particular, analysis of communicative value of their actions. The foundation of successful engagement is regular public awareness efforts with the use of incentive’s method. The communication competencies of government agencies’ communication officers should include the capacity to generate socially-important newsbreaks and utilization of technologies of public relations, marketing communications, manipulation and spin for correction of the information field. = Отмечается, что в условиях большого количества каналов коммуникации, фрагментации аудиторий и рассеивания их внимания органы исполнительной власти больше не могут рассчитывать на обязательное освещение своей деятельности СМИ, а должны конкурировать за место в новостной повестке дня с другими субъектами политического процесса. Правительственные органы нуждаются, прежде всего, в стратегическом планировании коммуникации, в частности, анализе коммуникационной ценности своих действий. Основой успешного взаимодействия является регулярное проведение информационно-разъяснительной работы с использованием методики побуждения. Сотрудники профильных подразделений органов исполнительной власти должны уметь создавать общественно-важные информационные поводы, а также использовать технологии паблик рилейшнз, маркетинговых коммуникаций, манипуляций и спин-докторинга для коррекции информационного пространства.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/100621
ISSN: 2308-9180
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2013, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
81-84.pdf433,01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.