Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/100622
Title: Оценочность во внешнеэкономическом дискурсе
Authors: Вальковский, М. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2013
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск : БДУ. - 2013. - №2. - С. 84-88
Abstract: In this work discusses some linguistic and extra-linguistic means of infl uencing the audience in a modern foreign economic discourse Belarusian print media. The information transmission is accompanied by direct or veiled expression evaluation language features and rhetorical devices that determine the signifi cance of the event for the recipients. But by itself evaluation is not suffi cient and it requires further interpretation, the author must use a convincing argument to persuade the reader to a particular judgment. = Рассмотрены отдельные лингвистические и экстралингвистические средства воздействия на аудиторию в современном внешнеэкономическом дискурсе белорусских принтмедиа. Трансляция информации сопровождается прямым или завуалированным выражением оценки языковыми средствами и риторическими приемами, которые определяют значимость события для адресатов. Но сама по себе оценка информативно недостаточна и требует последующей интерпретации, поэтому автор должен использовать убедительную аргументацию, чтобы склонить читателя к определенному суждению.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/100622
ISSN: 2308-9180
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2013, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
84-88.pdf495,18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.