Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/112177
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСидорская, И. В.-
dc.contributor.authorКуделко, Л. А.-
dc.date.accessioned2015-04-02T13:34:29Z-
dc.date.available2015-04-02T13:34:29Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВеснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск : БДУ. - 2014. - № 1. - С. 73-76ru
dc.identifier.issn0372-5357-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/112177-
dc.description.abstractThe article considers the problem of coverage of corporate social responsibility issues in Belarusian mass media. The analysis of publications of national newspaper «SB. Belarus segodnya» for the period from 2001 to September 1, 2013, as well as of other Belarusian mass media, has demonstrated that the information about corporate social responsibility is insufficient both in terms of number of publications, as well as the genre diversity. As reasons for this situation should be considered misunderstanding of mass media’ representatives of the essence of the subject, its social importance and relevance, as well as gaps in the Belarusian legislation, which currently limits not only companies in realization of their social responsibility, but also the media in coverage of this topic. There are provided advises on the quantitative growth and qualitative change of publications about the topic of corporate social responsibility. = Рассматривается проблема освещения корпоративной социальной ответственности в белорусских СМИ. Как показал количественный анализ публикаций с 2001 по 1 сентября 2013 г. в газете «СБ. Беларусь сегодня», а также результаты исследований других белорусских СМИ, информация о корпоративной социальной ответственности представлена в них недостаточно как по количеству материалов, так и по их жанровому разнообразию. Отмечается, что в качестве причин сложившейся ситуации следует выделить непонимание представителями СМИ сущности данной проблемы, ее социальной важности и актуальности, а также пробелы в белорусском законодательстве. Приводятся рекомендации по количественному увеличению и качественному изменению публикаций по указанной тематике.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМінск : БДУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информацииru
dc.titleКорпоративная социальная ответственность в зеркале СМИ (проблемы и способы решения)ru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:2014, №1 (красавік)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
73-76.pdf228,67 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.