Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/123835
Title: | Коррупция в системе образования |
Authors: | Бубнов, Ю. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Социология : научно-теоретический журнал / Белорусский государственный университет. - 2014. - № 4. - С. 112-121 |
Abstract: | Рассматривается коррупция в форме взяточничества в системе образования Республики Беларусь. В частности, представлены новейшие статистические данные, характеризующие динамику разоблачения органами правопорядка коррупционеров в учреждениях образования нашей страны. Приведены результаты социологических опросов, характеризующие проявления взяточничества в школах и учреждениях высшего образования. Зафиксирована тенденция снижения коррупционных рисков в период сессий в этих учреждениях. Социологически определено отношение студентов к коррупции. Даны процентные распределения коррупционной инициативы со стороны основных участников образовательного процесса в университетах. = Corruption in the form of bribery in the system of education of the Republic of Belarus is considered. In particular, the latest statistical data, describing the dynamics of exposing corrupt officials in our country’s educational institutions by law enforcement bodies are given. The results of sociological surveys, illustrating the manifestations of corruption in institutions of secondary and higher education are suggested. A tendency of reducing corruption risks during the sessions at institutions of higher education is identified. The attitude of students to corruption is determined. The percentage distributions of a corruptive initiative by key participants in the educational process at universities are presented. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/123835 |
ISSN: | 2071-0968 |
Appears in Collections: | 2014, №4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
112-121.pdf | 271,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.