Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/125520
Title: | Фактор мотивации в эмпирических исследованиях зарубежных ученых: теоретические аспекты |
Authors: | Арсентьева, Мария Фёдоровна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Актуальные вопросы филологии, педагогики и методики преподавания иностранных языков: сборник научных трудов. Выпуск 3. – Минск: БГУ, 2015. – С. 5-14 |
Abstract: | Фактор мотивации рассматривается как наиболее важный фактор в процессе преподавания иностранных языков. Определены понятия «мотивация», «внутренняя мотивация», «внешняя мотивация», «интегративная мотивация» и «инструментальная мотивация». В работе описаны факторы, которые влияют на процесс освоения иностранного языка у людей разных возрастных групп, выявлены компоненты мотивации, их актуальность и взаимодействие, рассмотрены модели с основными компонентами мотивации. Проанализированы эмпирические исследования зарубежных ученых. = The motivation factor is manifested to be the most important one in language teaching. Definitions for motivation, intrinsic motivation, extrinsic motivation, integrative motivation, and instrumental motivation are provided. The paper describes factors that strongly influence the process of the foreign language learningby people of different ages, as well as analyses motivation components, their relevance and interaction. Some models with basic motivation components are examined. The analysis is made on the basis of empirical research of foreign scientists. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/125520 |
ISBN: | 2308-9245 |
Appears in Collections: | Выпуск 3. — 2015. — 120 с. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
arsentsyeva_Aktualn vopr 3.pdf | 105,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.