Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/125526
Title: Роль стилистических приемов в англоязычных рекламных слоганах молодежной верхней одежды
Authors: Николаева, Марина Николаевна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2015
Publisher: БГУ
Citation: Актуальные вопросы филологии, педагогики и методики преподавания иностранных языков: сборник научных трудов. Выпуск 3. – Минск: БГУ, 2015. – С. 63-71.
Abstract: В статье уточняется роль стилистических приемов (тропов и стилистических фигур) в англоязычных рекламных слоганах торговых марок верхней одежды для молодежи. Анализ языкового материала показывает, что стилистические приемы выполняют различные функции в рекламном слогане. Они являются основополагающими элемента ми в рекламном дискурсе, более того, создание эффективного и долговременного слогана торговой марки верхней одежды невозможно без использования стилистических приемов. = The article studies the use of stylistic devices (tropes and stylistic figures) in the texts of English advertising slogans of outer clothes for young people. The analysis of the language material shows that stylistic devices are the basic elements in the advertising discourse. The very building up and the existence of an advertising slogan in the English language is impossible without employing any stylistic devices.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/125526
ISBN: 2308-9245
Appears in Collections:Выпуск 3. — 2015. — 120 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nikolaeva_Aktualn vopr 3.pdf68,58 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.