Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/155105
Title: Канвергенцыя як фактар функцыянавання карпаратыўных сродкаў масавай камунікацыі
Authors: Салаўёў, Павел Леанідавіч
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2015
Publisher: Мінск: БДУ
Citation: Веснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2015. - № 2. - С. 83-86.
Abstract: Рассматриваются конкретные модели и механизмы массовой коммуникации на примере публичных коммуникаций в рамках университета. Затрагиваются актуальные вопросы интеграции массовых информационных потоков и единых принципов их формирования, а также проблемы конвергентности современных корпоративных медиа. На примере информационного комплекса Белорусского государственного университета проводится анализ модели распространения сведений в корпоративных массмедийных каналах университета по принципу кросс-медийной редакции. Рассматривается специфика взаимодействия с различными целевыми аудиториями университета, в том числе посредством выстраивания двусторонней коммуникации в социальных сетях. Подчеркивается важность наличия у организации обособленного информационного подразделения, которое участвует в проведении единой информационной политики, координации усилий всех подразделений, создании и деятельности единого информационно-коммуникационного комплекса, выступает в качестве интегратора, собирающего и направляющего потоки сведений, поступающие из различных структурных формирований, и реализующего их перенаправление на различные целевые аудитории с учетом специфики как самой аудитории, так и канала передачи материала = The article discusses specific models and mechanisms of mass communication on the basis of public communication within the university, including topical issues of integration of all mass information channels of the university as well as unified principles of their formation. The article covers convergence problems of modern media; on the basis of the information complex of the Belarusian State University the author analyses information distribution in corporate media channels of the university following the principle of cross-media editorial office. The article also discusses specificity of interaction with various target audiences of the university including building two-way communication on social networks. The article emphasizes the importance of organizing a special information department involved in formation of a unified information policy and dedicated to coordinating efforts of all departments of the university, creating and maintaining a single information-communication complex, acting as a bridge, collecting and directing the flow of information from various departments and redirecting it to different target audiences taking into account the specifics of both the audience and the information channel
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/155105
ISSN: 2308-9180
Appears in Collections:2015, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
83-86.pdf206,97 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.