Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/166197
Title: Distinctive Features of Educational Tourism Development and Its Promotion on the Outbound Tourism Market of the Republic of Belarus
Other Titles: Формирование и продвижение образовательных программ на рынке выездного туризма Республики Беларусь
Authors: Khomich, Svetlana
Kosterova, Natalia
Хомич, Светлана Александровна
Костёрова, Наталия Андреевна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Труды факультета международных отношений : науч. сборник / БГУ, Факультет международных отношений. - Вып. 7. - Минск : БГУ, 2016. - С. 116-126.
Abstract: Образовательный туризм как феномен на рынке выездного туризма Беларуси отличается от академической мобильности, международного образования и традиционных видов туризма. Главное отличие образовательного туризма от международной академической мобильности и международного образования – ограниченность по времени, все образовательные туристские программы рассчитаны на срок не более 12 месяцев. Основное отличие образовательного туризма от других видов туризма – целевая ориентация на получение образования. Многоаспектность международного образовательного туризма выражается в многообразии его форм – языковые курсы, образовательные программы, профессионально специализированные семинары, тренинги. Приоритетное и перспективное географическое направление для организации образовательных туров – Великобритания. В качестве модельной туристической компании, успешно реализующей образовательные продукты на рынке выездного туризма Беларуси, рассмотрена компания «КонтурЛАМН». С использованием SWOT-анализа и матрицы МакКинси определены конкурентные преимущества и конкурентная позиция компании на рынке выездного туризма Беларуси = Educational tourism as a new phenomenon in the outbound tourism market of Belarus differs from academic mobility, international education and traditional tourism. It encompasses language courses, programmes of secondary and further education, profession-oriented seminars, workshops, training courses, internships with durations of up to 12 months and has essential features which distinguish this kind of tourism from other activities Since the most popular destination in educational tourism is Great Britain, the British segment of educational tourism market has been investigated. The present-day market leader ContourLAMN has been chosen as a model company, and, consequently, the paper provides its SWOT-analysis and with the help of a McKensey matrix demonstrates competitive strength of the company’s services and industry attractiveness. The data provided reveal sufficient potential of short and medium-term educational programmes in Great Britain in the market of educational tourism in Belarus
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/166197
ISSN: 2219-2085
Appears in Collections:Выпуск 7. - 2016. - 141 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
116-126.pdf150,93 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.