Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/181836
Title: | Парадигма нового мирового порядка во внешнеполитической стратегии США: формирование и развитие |
Other Titles: | The New World Order Paradigm within the U. S. Foreign Policy Strategy: Formation and Development / A. A. Plashchinsky |
Authors: | Плащинский, А. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Политика и политические науки |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Социология = Journal of the Belarusian State University. Sociology. - 2017. - № 1. - С. 11-18 |
Abstract: | Приводятся ключевые положения и выводы многолетнего авторского исследования парадигмы нового мирового порядка – широкомасштабного исторического и геополитического проекта англо-американского истеблишмента – одного из возможных прообразов будущей системы международных отношений. Отмечаются угрозы и риски, связанные с реализацией этого проекта. Сделан вывод о том, что анализ процесса формирования и развития либеральной парадигмы необходим для дальнейшей концептуальной разработки национальной идеи Республики Беларусь. = The article contains key thesis and results of the long-term research undertaken by the author with regard to the new world order paradigm, that is the wide scale historical and geopolitical project implemented by the «Anglo-American establishment» as well as one of the possible blueprints for the future system of international relations. Threats and risks which have been caused by the implementation of that project are considered. The analysis of the process of formation and development of the liberal paradigm is necessary for further conceptual elaboration of the national idea of the Republic of Belarus. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/181836 |
ISSN: | 2521-6821 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2017, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.