Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/184388
Title: Роль дисциплины «Иностранный язык» в становлении профессиональной коммуникативной личности в системе высшего об­разования
Other Titles: The role of the discipline «Foreign language» in developing a professional communicative identity in the system of higher education / V. V. Lushchynskaya, A. V. Savich
Authors: Лущинская, О. В.
Савич, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2017
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2017. - № 1. - С. 46-53
Abstract: Рассматриваются вопросы формирования профессиональной коммуникативной (дискурсной) личности в систе¬ме высшего образования средствами иностранного языка. Уточняются компетенции (знания, умения и способности), необходимые будущим специалистам в профессиональной деятельности. Обозначаются методологические основы дискурсного подхода и описываются его положения применительно к обучению иностранным языкам в учрежде¬ниях высшего образования (УВО). Внимание акцентируется на необходимости пересмотра содержания и процесса обучения иноязычному взаимодействию с учетом ключевой категории «коммуникативная ситуация» в единстве ее лингвистических и экстралингвистических особенностей. = The article considers issues related to the development of the professional communicative (discourse) identity in the system of higher education using foreign language as a means of achieving this goal. Competences (a system of knowledge, skills and abilities) necessary for the future specialists in their professional activity are specified and edited. Methodological bases of the discourse approach are defined and its foundations as applied to teaching foreign languages in the system of higher education are described. The focus is made on the necessity to consider the key category of «communicative situation», being treated as a holistic unity of its linguistic and extralinguistic features, while designing the process and content of teaching students to interact in a foreign language environment.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/184388
ISSN: 2521-6783
Appears in Collections:2017, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
46-53.pdf342,36 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.