Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/188946
Title: Истоки белорусского стиля корпоративной идентичности
Other Titles: The origins of the belarusian style of corporate identity / I. V. Vorobyova
Authors: Воробьева, И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
Issue Date: 2017
Publisher: Минск : Изд. центр БГУ
Citation: Национальные культуры в межкультурной коммуникации : сб. науч. ст. по материалам II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 12—13 апр. 2017 г. / БГУ, ФСК, кафедра культурологии; редкол. : Э. А. Усовская (отв. ред.) [и др.]. — Минск : Изд. центр БГУ, 2017. — С. 163-175.
Abstract: Статья посвящена проблеме определения сущности корпоративной культуры. Автором рассматриваются разные типы корпоративных культур, устанавливается взаимосвязь между типом корпоративной культуры и ментальными характеристиками нации. Особое внимание уделяется вопросу корпоративной идентичности белорусов, чертам белорусской ментальности и культуры. В качестве одного из важных факторов формирования ментальных особенностей белорусов выступает религия = The article is devoted to the problem of determination of an entity of corporate culture. The author considers different types of corporate cultures, correlation between a type of corporate culture and mental characteristics of the nation. Special attention is paid to a question of corporate identity of Belarusians, features of Belarusian mentality and culture. Religion acts as one of important factors of formation of mental features of Belarusians
Description: III. Современные культурные индустрии и менеджмент в сфере культуры
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/188946
ISBN: 978-985-553-493-9
Appears in Collections:2017. Национальные культуры в межкультурной коммуникации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
163-175.pdf408,29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.