Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/197561
Title: Инструменты стратегического развития корпоративной социальной ответственности в Республике Беларусь
Other Titles: The instruments of strategic development of corporate social responsibility in the Republic of Belarus / S. O. Alsheuskaya
Authors: Альшевская, С. О.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2018. - № 1. - С. 70-75
Abstract: Исследуются теоретико-методологические аспекты стратегического развития корпоративной социальной ответственности (КСО) в Республике Беларусь. Описывается история развития КСО в Беларуси. Выявлены основные проблемы, препятствующие стратегическому развитию КСО. Обозначены стейкхолдеры, заинтересованные в разработке концепции стороны. Выделены основные инструменты стратегического развития корпоративной социальной ответственности: медиарилейшнз, рекламная коммуникация, корпоративная коммуникация, средства массовой информации. Обосновано значение медиарилейшнз в целом и ньюсмейкерства как формы взаимодействия со средствами массовой информации в частности. Аргументирована роль СМИ как наиболее эффективных инструментов. Выделены пять общих функций средств массовой информации и корпоративной коммуникации. Обозначены главные функции СМИ как инструмента стратегического развития корпоративной социальной ответственности: просветительская, формирования общественного мнения, активизации социальной ответственности. Выявлены предпосылки обращения компаний к данным инструментам, а также специфика их применения в современных условиях.
Abstract (in another language): The article examines the theoretical and methodological aspects of strategic development of corporate social responsibility (CSR) in the Republic of Belarus. It describes the history of development of CSR in Belarus and the main problems that hinder its strategic development. The stakeholders of the concept were denoted and the basic tools of strategic development of corporate social responsibility were defined: mediarelations, advertising communication, corporate communication, mass media. The value of mediarelations was justyfied, in particular newsmakers as a form of interaction with the media, and the media as the most effective tools. Five general functions of the media and corporate communications were identified. The main functions of mass media as a tool for strategic development of corporate social responsibility were determined: educational, public opinion formation, social responsibility activational. Preconditions for using these instruments by companies were define as well as the specifics of their usage in modern conditions.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/197561
ISSN: 2521-6783
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2018, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70-75.pdf333,17 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.