Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/199703
Title: Влияние общества потребления на культуру самосознания
Other Titles: Influence of society of consumption on the culture of self-consciousness / A. Dumcheva, E. Bogdanyuk, V. Yemialyanova, I. Olevskaya
Authors: Думчева, А. Е.
Богданюк, Е. С.
Емельянова, В. Ю.
Олевская, И. З.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Сахаровские чтения 2018 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2018 : environmental problems of the XXI century : материалы 18-й международной научной конференции, 17–18 мая 2018 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 3 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, д-ра с.-х. н., проф. С. С. Позняка. – Минск : ИВЦ Минфина, 2018. – Ч. 1. – С. 35.
Abstract: Общество потребления – сложное и неоднозначное явление. Люди в обществе изобилия окружены не столько, как это было во все времена, другими людьми, сколько объектами потребления. Общество потребления дает стимул и мотивацию как для потребителей, так и для производителей, поскольку люди хотят работать и зарабатывать.
Abstract (in another language): The consumer society is a complex and ambiguous phenomenon. People in a society of abundance are surrounded not so much, as it was at all times, by other people, as by objects of consumption. But also the consumer society gives the incentive and motivation for both consumers and producers, people want to work and earn.
Description: Социальные и экологические проблемы современности
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/199703
ISBN: 978-985-7205-18-9; 978-985-7205-19-6 (ч. 1)
Appears in Collections:2018. Сахаровские чтения 2018 года: экологические проблемы XXI века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35.pdf250,15 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.