Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/210488
Title: Взаимодействие организаций и массмедиа в актуализации социальных проблем (на примере cемейного инклюзив-театра «i»)
Other Titles: Interaction of organizations and mass media in the actualization of social problems (on the example of the Family Inclusive Theater «i») / I. V. Sidorskaya
Authors: Сидорская, И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2018. - № 2. - С. 14-25
Abstract: Актуальность работы определена тем, что в современной науке недооценена роль взаимодействия коммерческих организаций и средств массовой информации в решении социальных проблем.Исследуется освещение в белорусских медиа проекта в области корпоративной социальной ответственности мобильного оператора Velсom – cемейного инклюзив-театра «i». Целью работы выступает верификация гипотезы о важном значении PR-сопровождения в реализации эффективного медиатранзита. Для этого автор изучает состояние медиаконтента (количество упоминаний, качество характеристик), посвященного тематике данного кейса. В качестве предмета исследования выступают анализ PR-сопровождения проекта, информационные поводы публикаций, их тематические аспекты и жанровые модели. Новизна исследования заключается в том, что впервые на отечественном эмпирическом материале доказана гипотеза о важности ресурсов общественных связей для эффективного медиатранзита социальной идеи. Практическая значимость работы связана с выявлением особенностей освещения деятельности cемейного инклюзив-театра «i» и проблемы аутизма в Беларуси в отечественных массмедиа. Это позволит оптимизировать действия как компании Velсom, так и другим организациям при реализации социальных проектов, а также повысить эффективность действий журналистов в решении актуальных проблем.
Abstract (in another language): The relevance of the work is determined by the fact that modern science underestimates the role of interaction between commercial organizations and the media in solving social problems. The article examines the coverage of the project in the field of corporate social responsibility of the velcom mobile operator – the Family Inclusive Theatre «i» in the Belarusian media. The goal of the paper is to verify of the hypothesis about the importance of PR support in the realization of effective media transition. Research studies need to be studied the state of media content (the number of references,the quality of the characteristics) on the subject of this case. The subject of research are: analysis of PR support of the project, information reasons for publications,their thematic aspects and genre models. The novelty of the study is that for the first time on domestic empirical material the hypothesis about the importance of the resources of public relations for the effective media transition of the social idea has been proved. The practical significance of the paper is connected with the identification of the features of coverage of the theme of the Family Inclusive Theater «i» and the problem of autism in Belarus in the domestic mass media. This will allow us to optimize our actions both for Velcom and other organizations in the realization of social projects, as well as to increase the efficiency of journalists’ actions in solving actual problems.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/210488
ISSN: 2521-6783
Appears in Collections:2018, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14-25.pdf388,93 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.