Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/223415
Title: Развитие самообразовательных способностей учащихся в рамках сотрудничества «школа – вуз»
Authors: Цобкало, Ж. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Химия
Issue Date: 2015
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Свиридовские чтения : сб. ст. Вып. 11 / редкол. : О. А. Ивашкевич (пред.) [и др.]. - Минск : БГУ, 2015. - С. 286-292
Abstract: Одним из требований быстро обновляющегося современного мира является развитие личности, готовой к непрерывному самообразованию. Процесс поэтапного развития самообразовательных способностей учащихся осуществляется через постепенное применение технологий «образец исследования» — «обучение исследованию» — «вовлечение в исследование» — «самостоятельное исследование». В работе показаны методические формы и средства взаимодействия в рамках системы «школа — вуз» на примере химического факультета БГУ. Особое внимание уделяется такой новой форме работы, как организация очно-заочных занятий «Абитуриент химического факультета».
Abstract (in another language): One of the requirements of the fast-changing modern world is a human ability to a constant self-education. The process of a stcp-by-step formation of the self-education pupils ability is effected through consecutive application of the following technologies: "research sample" — "research education" — "involvement in research" — "independent research". The article presents methodical forms and teaching tools to realize the continuity of teaching in a system "secondary school — high school". The attention is focused on a new form of activity carried out in the framework of classroom-correspondence courses "Faculty of Chemistry Applicant".
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/223415
ISBN: 978-985-566-165-9
Appears in Collections:2015. Свиридовские чтения. Выпуск 11

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
286-292.pdf1,6 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.