Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/228596
Title: Модельно-технологические характеристики методики формирования информационной культуры личности при обучении в рамках учебного предмета «Химия»
Authors: Шитько, Л. И.
Мычко, Д. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Химия
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : Изд. центр БГУ
Citation: Свиридовские чтения : сб. ст. Вып. 14. — Минск : Изд. центр БГУ, 2018. — С. 191-201
Abstract: Анализируется проблема подготовки преподавателей химии к формированию и развитию информационной культуры личности обучающихся с использованием информационно-коммуникационной технологии. Представлена модель формирования информационной культуры личности средствами интерактивных методов обучения (обучение в сотрудничестве) в информационно-образовательной среде при изучении предметов естественно-научного цикла. Модель включает ценностно-смысловой, методологический, когнитивный, коммуникационно-технологический, контрольно-коррекционный (рефлексивный), организационно-управленческий компоненты. Рассмотрены содержание и функции этих компонентов, а также определены возможные направления и механизмы, организационные формы и условия работы с информационно-образовательными ресурсами.
Abstract (in another language): The problem of training teachers of chemistry for the formation and development of a personal informational culture of students using informational and communicational technology is analyzed. The model of the personality informational culture formation is presented. This model is based on the principles of interactive teaching methods in the informational and educational environment (training in cooperation) in studying subjects of the natural-science cycle. The model includes value and meaning, methodological, cognitive, communication and technology, control and correction (reflective) organizational and management components. The content and functions of these components are considered. Possible directions and mechanisms, organizational forms and conditions of the work with informational and educational resources are defined.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/228596
Appears in Collections:Выпуск 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
191-201.pdf112,59 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.