Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/237344
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гицкая, О. П. | - |
dc.date | 2019 | |
dc.date.accessioned | 2020-01-11T09:59:51Z | - |
dc.date.available | 2020-01-11T09:59:51Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. IX. — 2019. — С. 70—73. | ru |
dc.identifier.uri | http://elib.bsu.by/handle/123456789/237344 | - |
dc.description | Ключевые слова: самостоятельная работа; модель; вид учебного задания; инновационные технологии; активность; самообразование. = Key words: self-guided work; model; class assignment type; innovative technologies; activity; self-education. | ru |
dc.description.abstract | Способность принятия самостоятельных решений — одна из самых важных задач современного обучения. В условиях модернизации высшего образования и профессионального становления личности необходимо обеспечить переход от самостоятельной учебной деятельности к постоянной потребности в самообразовании и самореализации. Рассматриваются подходы к управлению самостоятельной работой студентов, изложены рекомендации преподавателю по управлению самостоятельной работой студентов. Кроме того, в статье анализируется специфика организации самостоятельной работы в контексте инновационных технологий: модульно-рейтинговой и кредитно-рейтинговой. Подчеркивается важность переориентации роли профессорско-преподавательского состава вузов: упор должен быть сделан на консультации и педагогическое сопровождение, что приведет к обеспечению творческого, исследовательского учебного процесса. Вместе с тем, управляемая самостоятельная работа должна характеризоваться доступностью, эффективным контролем, а также сопровождаться качественным научно-методическим и материально-техническим обеспечением. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БГУ | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание | ru |
dc.title | Модели самостоятельной работой студентов в учреждениях высшего образования Республики Беларусь | ru |
dc.title.alternative | Models of students’ self-guided work in Belarusian higher educational establishments | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | Being able to take self consistent decisions is one of the most important tasks of modern education. In terms of modernization of higher education and professional development of a person it’s important to provide a transit from students’ self-guided work to a permanent need in self-education and self-fulfillment. Approaches to students’ self-guided work management are considered. Recommendations are given concerning organization of students’ self-guided work. Besides, specific character of organizing students’ self-guided work in terms of innovative technologies (modular and credit) is analyzed in the article. The importance of refocusing teachers’ roles is stressed. The emphasis should be put on consultations and pedagogical accompaniment rather than transmitting knowledge. Consequently, that will result in providing creative and investigative process of studying. However, students’ self-guided world should be characterized by accessibility, efficient system of control as well as be ac-companied by high quality methodological, material-and-technical support. | ru |
Appears in Collections: | Выпуск 9. - 2019. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gitskaya_Lang_practice_2019.pdf | 274,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.