Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/237375
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрупченко, А. К.-
dc.date2019
dc.date.accessioned2020-01-11T12:43:44Z-
dc.date.available2020-01-11T12:43:44Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationПрактика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. IX. — 2019. — С. 181—184.ru
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/237375-
dc.descriptionКлючевые слова: аксиологические ориентиры; профессиональная лингводидактика; методология обучения иностранным языкам; междисциплинарное образование; ESP; CLIL, английский язык для профессиональных целей (EPP); преподаватель EPP; научная школа «Профессиональная лингводидактика». = Key words: axiological guidelines; professional linguodidactics; methodology of teaching foreign languages; interdisciplinary education; ESP; CLIL; foreign language for professional purposes (EPP); teacher of EPP; scientific school "Professional linguodidactics"; Professional Linquodidactics (PLD); ELT methodology; interdisciplinary foreign language education; ESP; CLIL; English for Professional Purposes (EPP); PLD school of thought.ru
dc.description.abstractВ статье проводится ретроспективный анализ аксиологических ориентиров становления и развития современной методологии иноязычного профессионального образования — профессиональной лингводидактики. Данный анализ исходит из рассмотрения задач и результатов проведенного диссертационного исследования и фокусирует внимание на развитии категорий профессиональной лингводидактики в процессе ценностно целевых задач профессионально ориентированного иноязычного образования в исследованиях научной школы «Профессиональная лингводидактика».ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.titleАксиологические ориентиры профессиональной лингводидактики: от диссертации к научной школеru
dc.title.alternativeProfessional linguodidactics axiological guidelines: from doctoral thesis to school of thoughtru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe article provides the retrospective analysis of the axiological guidelines, in the process of the emergence and development of contemporary FLT methodology — Professional Linguodidactics. This analysis proceeds from the consideration of the tasks and results of the dissertation research and focuses on the development of categories of professional linguodidactics in the process of value-targeted problems of professionally oriented foreign language education in studies of students of Professional Linguodidactics school of thought.ru
Appears in Collections:Выпуск 9. - 2019.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
krupchenko_ Lang_practice_2019.pdf290,4 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.