Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/242570
Title: | Картина мира и языка сквозь призму когнитивного подхода |
Other Titles: | Picture of the world and language from the perspective of cognitive approach / T. M. Rogach, E. V. Molchanova |
Authors: | Рогач, Т. М. Молчанова, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 154-157. |
Abstract: | В статье затрагиваются вопросы когнитивного феномена в системе языка, рассматривается основополагающий тезис когнитивного подхода к языковым явлениям, а также вопрос роли когнитивного подхода в сфере исследования языковых явлений. Автор отмечает важность необходимости выделения центральных проблем когнитивного подхода к языку как средству отражения картины мира. |
Abstract (in another language): | The article touches upon the cognitive phenomenon in the language system, considers the basic thesis (proposition) of cognitive approach to the language phenomena, also the role of cognitive approach in the research of language phenomena. The author emphasizes the importance of appropriating basic tasks of cognitive approach of the language as the instrumentation of reflex the picture of the world. |
Description: | Раздел 1. Современные проблемы отечественного и зарубежного языкознания |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/242570 |
ISBN: | 978-985-566-933-4 |
Appears in Collections: | 2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
154-157.pdf | 321,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.