Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242586
Title: Метод оценки семантического пространства лингвокультуры через определение символической нагрузки и оценочности культурного кода в единицах языка и речи
Other Titles: Method of the semantic context of linguoculture assessment through symbolism and evaluative connotations of culture codes in language and speech / O. I. Ulanovich, O. V. Lapunova
Authors: Уланович, О. И.
Лапунова, О. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 225-233.
Abstract: В статье предлагается описание метода научного исследования, позволяющего выявить особенности семантического пространства лингвокультуры через анализ функционирования культурных кодов в языке и речи. Представлено теоретическое обоснование метода, назначение, объекты исследования, области применения, процедура использования, теоретическая и практическая значимость и новизна.
Abstract (in another language): In the article the authors describe the method of scientific research, which reveals specific features of the semantic context of linguoculture through analysis of cultural codes functioning in language and speech. Theoretical underpinning, scientific application, objects of research, areas and mode of application, theoretical and practical significance and novelty of the method are presented.
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242586
ISBN: 978-985-566-933-4
Appears in Collections:2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
225-233.pdf494,44 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.