Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242597
Title: Формирование у студентов положительного отношения к изучению иностранных языков
Other Titles: Formation of students' positive attitude to the study of foreign languages / N. M. Smirnova, N. K. Zubovskaja, I. I. Kovgan
Authors: Смирнова, Н. М.
Зубовская, Н. К.
Ковган, И. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 286-289.
Abstract: Важную роль в формировании положительного отношения студентов к изучению иностранных языков играют внешние воздействия. Дидактическое направление является составной частью системы внешних воздействий, чем выше уровень дидактического построения учебного процесса, тем успешнее он влияет на формирование положительного отношения студентов к учёбе.
Abstract (in another language): External influences play an important role in the formation of a positive attitude of students to the study of foreign languages. Didactic direction is an integral part of the system of external influences. The higher the level of didactic construction of the educational process is, the more successful it affects the formation of a positive attitude of students to study.
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242597
ISBN: 978-985-566-933-4
Appears in Collections:2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
286-289.pdf321,02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.