Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242640
Title: Репрезентация корпоративной героизации в коммерческом медиадискурсе
Other Titles: Representation of corporate heroization in commercial media discours / T. V. Kovalkova
Authors: Ковалькова, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 54-59.
Abstract: В статье рассматривается языковая репрезентация корпоративной героизации в коммерческом медиадискурсе. На основе анализа языкового материала выявляются способы, используемые коммерческими предприятиями для создания образа героя. Особое внимание уделяется языковым средствам, призванным придавать высказываниям эмоциональную окрашенность и выразительность.
Abstract (in another language): The article deals with the representation of corporate heroization in commercial media discourse. The author of the article analyzes the language material and reveals the ways that commercial enterprises use to create the image of the hero. A particular attention is paid to the language means that are destined to give to the statements emotional coloring and expressiveness.
Description: Раздел 1. Современные проблемы отечественного и зарубежного языкознания
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242640
ISBN: 978-985-566-933-4
Appears in Collections:2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
54-59.pdf474,37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.