Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/242646
Title: | Ментальная модель как инструмент при организации обучения иностранному языку в техническом вузе |
Other Titles: | Mental model as an instrument of foreign language teaching process organisation in a technical university / N. V. Aksenova |
Authors: | Аксёнова, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 545-551. |
Abstract: | В статье излагается опыт использования понятия «ментальная модель» в реализации учебного процесса в техническом вузе. «Ментальная модель» является удобным обобщением различных мотиваций, а ее учет при организации учебного процесса способствует росту студенческой продуктивности и удовлетворенности учебой. |
Abstract (in another language): | An experience of using a mental model in an educational process in a technical university is described in the article. The mental model is a suitable summary of different forms of motivation and its incorporation in a teaching process facilitates development of student productivity and studies satisfaction. |
Description: | Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/242646 |
ISBN: | 978-985-566-933-4 |
Appears in Collections: | 2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
545-551.pdf | 432,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.