Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242646
Title: Ментальная модель как инструмент при организации обучения иностранному языку в техническом вузе
Other Titles: Mental model as an instrument of foreign language teaching process organisation in a technical university / N. V. Aksenova
Authors: Аксёнова, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 545-551.
Abstract: В статье излагается опыт использования понятия «ментальная модель» в реализации учебного процесса в техническом вузе. «Ментальная модель» является удобным обобщением различных мотиваций, а ее учет при организации учебного процесса способствует росту студенческой продуктивности и удовлетворенности учебой.
Abstract (in another language): An experience of using a mental model in an educational process in a technical university is described in the article. The mental model is a suitable summary of different forms of motivation and its incorporation in a teaching process facilitates development of student productivity and studies satisfaction.
Description: Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242646
ISBN: 978-985-566-933-4
Appears in Collections:2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
545-551.pdf432,63 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.