Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/243522
Title: Развитие региональных брендов Китая: концепция «трех переходов»
Other Titles: China’s regional brand development: «the tree transitions concept» / Buride
Authors: Буридэ
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Рэгіянальныя СМІ Рэспублікі Беларусь у лічбавую эпоху: ад лакальнай праблематыкі да інфармацыйнай бяспекі дзяржавы : матэрыялы Рэсп. навук.-практ. канф., Мінск, 5 мая. 2020 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (адк. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2020. – С. 44-48.
Abstract: Автор рассматривает развитие региональных брендов Китая второй половины 2010-х годов в контексте политики «трех переходов», проводимой правительством КНР. Постулирует взаимосвязь территориального размещения предприятий (провинции, автономные районы, города самоуправления и специальные административные районы), выпускающих продукцию определенной марки, и специализации бренда. Приводит данные о мировых брендах, происходящих из Китая, Huawei, ZTE, Geely, Midea, Alibaba, Hikvision, Wǔliángyè.
Abstract (in another language): The author considers the development of regional brands in China in the second half of the 2010s in the context of the «three transitions» policy pursued by the PRC government. It postulates the relationship of the territorial distribution of enterprises (provinces, autonomous regions, municipalities and special administrative regions) that produce brand products and brand specialization. It provides the data on global brands originating from China, Huawei, ZTE, Geely, Midea, Alibaba, Hikvision, Wǔliángyè.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/243522
ISBN: 978-985-566-934-1
Appears in Collections:2020. Рэгіянальныя СМІ Рэспублікі Беларусь у лічбавую эпоху: ад лакальнай праблематыкі да інфармацыйнай бяспекі дзяржавы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
44-48.pdf381,82 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.