Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251431
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГрадюшко, Александр Александрович-
dc.contributor.authorHradziushka, Aleksandr-
dc.date.accessioned2020-11-23T18:18:15Z-
dc.date.available2020-11-23T18:18:15Z-
dc.date.issued2020-11-10-
dc.identifier.citationТруды БГТУ. Сер. 4, Принт- и медиатехнологии. - Минск : БГТУ, 2020. - № 2. - С. 58-64ru
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/251431-
dc.description.abstractВ статье представлены результаты изучения деятельности белорусских медиа на платформе Telegram. Актуальность темы обусловлена тем, что популярность Telegram как источника новостной информации растет. Выборку составили 15 каналов цифровых, аудиовизуальных и печатных СМИ. Выявлены особенности ведения каналов, контент-стратегии и редакционная политика. Проанализированы степень активности каналов, основные формы публикации контента, вовлеченность аудитории. Установлено, что аудитория многих каналов в 2020 г. выросла в несколько раз. Определено, что большинство СМИ находятся в поисках успешной стратегии распространения новостей в Telegram. Оцениваются перспективы использования мессенджеров как каналов распространения журналистских материалов. Автор приходит к выводу, что в формировании медиаповестки ведущую роль играют альтернативные Telegram-каналы.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГТУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информацииru
dc.titleБелорусские медиа в Telegram: стратегии распространения новостейru
dc.title.alternativeBelarusian media in Telegram: news distribution strategiesru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe article presents the results of studying the activities of Belarusian media on the Telegram platform. The relevance of the topic is due to the fact that the popularity of Telegram as a source of news information is growing. The sample consisted of 15 digital, audio-visual and print media channels. The features of channel management, content strategies and editorial policy are revealed. The degree of channel activity, the main forms of content publication, audience engagement are analyzed. It was found that the audience of many channels in 2020 has grown several times. It is determined that most media are in search of a successful Telegram news distribution strategy. The prospects of using instant messengers as channels for distributing journalistic materials are assessed. The author comes to the conclusion that alternative Telegram channels play a leading role in shaping the media agenda.ru
Appears in Collections:Кафедра периодической печати и веб-журналистики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hradziushka_Telegram_2020.pdf751,24 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.