Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/252389
Title: | Дети в интернете |
Other Titles: | Children on the internet / S. V. Kharytonova |
Authors: | Харитонова, С. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 22-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 12–13 лістап. 2020 г. / Беларус. дзярж. унт ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2020. – С. 662-665. |
Abstract: | Цель учебнометодической разработки «Дети в интернете» состоит в формировании условий для творческой самореализации студентов в процессе создания ими собственного образа современного ребенкамедиапотребителя на занятиях по теме «Медиапредпочтения современных детей», демонстрации многообразия решений поставленных задач, а также осуществления рефлексии над их креативной и образовательной деятельностью с помощью интерактивных инструментов в аудиторное время на дисциплине «Детская журналистика». Автором воплощается идея самореализации студентов через осуществление ими личностнозначимых открытий в области развития современной медиасферы для подрастающего поколения. Содержание методической разработки предусматривает использование эвристического подхода к обучению, элементов технологии «Перевернутого обучения», а также инновационных цифровых образовательных ресурсов и инструментов (https://padlet.com, https://edujourn.bsu.by, https://docs.google.com/forms) для организации активной работы обучающихся в аудиторное время |
Abstract (in another language): | The purpose of the educational and methodological development «Children on the Internet» is to create conditions for creative selfrealization of students in the process of creating their own image of a modern childmedia consumer in the classroom on the topic «Media Preferences of modern children», to demonstrate the variety of solutions to the tasks suggested, as well as to reflect on their creative and educational activities using interactive tools in the classroom on the discipline «Children’s journalism». The author embodies the idea of selfrealization of students through their implementation of personally significant discoveries in the development of the modern media sphere for the younger generation. The content of the methodological development provides for the use of a heuristic approach to learning, elements of the «Inverted learning» technology, as well as innovative digital educational resources and tools (https://padlet.com, https://edujourn.bsu.by, https://docs.google.com/forms) to organize active work of students in the classroom |
Description: | Частка II. Навукова-метадычныя распрацоўкі выкладчыкаў |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/252389 |
ISBN: | 978-985-566-920-4 |
Appears in Collections: | 2020. Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
662-665.pdf | 262,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.