Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253168
Title: Цифровые инструменты для осуществления учебной деятельности в когнитивной области по таксономии Блума
Other Titles: Digital tools for learning activities cognitive domain of learning in Blum’s taxonomy
Authors: Балакшина, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2020
Publisher: БГУ
Abstract: При переходе на модель смешанного обучения в системе высшего образования актуальным остается вопрос выбора онлайн-ресурсов для такой организации учебно-методической деятельности, при которой студенты с одной стороны смогут эффективно достигать поставленных целей и задач, проявляя при этом необходимую степень автономности и самостоятельности, а преподаватели с другой стороны – осуществлять контроль за деятельностью студентов, оценивать результат и давать качественную обратную связь. В данной статье рассматриваются цифровые инструменты, предложенные в ‘ПАДагогическом колесе’ Каррингтона, для каждого уровня когнитивной области обучения по таксономии Блума. Ключевые слова: смешанное обучение; таксономия Блума; ПАДагогическое колесоКарригнтона; когнитивная область обучения.
Abstract (in another language): Due to the transfer to the model of blended learning in university education in the Republic of Belarus the choice of online resources remains relevant. The resources chosen for the organisation of the learning process have to let the students reach the goals effectively showing some autonomy, and let the teachers to control the learners’ activities, provide assessment and feedback. The article gives an overview of digital tools from Karrington’s ‘PADagogy wheel’, for each level of cognitive domain of learning according to Blum’s taxonomy. Keywords: blended learning; Blum’s taxonomy; Karrington’s ‘PADagogy wheel’; congnitive field of learning.
Description: Ключевые слова: смешанное обучение; таксономия Блума; ПАДагогическое колесо Карригнтона; когнитивная область обучения.= Keywords: blended learning; Blum’s taxonomy; Karrington’s ‘PADagogy wheel’; congnitive field of learning
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253168
Appears in Collections:Выпуск 10. - 2020.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
balakshinaLang_practice_2020.pdf262,25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.