Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253330
Title: Роль преподавателя в развитии автономности обучающихся при изучении иностранных языков
Other Titles: The role of the teacher in the development of students ' autonomy in learning foreign languages
Authors: Плащинская, Т. З.
Кузич, Л. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2020
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С. 128—129.
Abstract: Данная статья посвящена теме автономного обучения, развития автономности обучающихся при изучении иностранных языков и роли преподавателя в этом процессе. В статье перечисляются основные методы, применение которых позволяет преподавателю иностранного языка активизировать у студентов потребность самостоятельно изучать иностранный язык и повысить их активность.
Abstract (in another language): This article is devoted to the topic of Autonomous learning, the development of students ' autonomy in learning foreign languages and the role of the teacher in this process. The article lists the main methods that allow a foreign language teacher to activate students ' need to learn a foreign language independently and increase their activity.
Description: Ключевые слова: автономное обучение; автономность в изучении иностранных языков; учебный процесс; формирование коммуникативных навыков и умений; методы; стратегии; приемы изучения иностранного языка. = Keywords: Autonomous learning; autonomy in learning foreign languages; educational process; formation of communication skills and abilities; methods; strategies; methods of learning a foreign language.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253330
Appears in Collections:Выпуск 10. - 2020.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
plashchinskaya_kuzich_Lang_practice_2020.pdf236,39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.