Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257955
Title: Объекты агроэкотуризма Беларуси: архитектура периода информационного взрыва
Other Titles: Objects of agroecotourism of Belarus: architecture of the information explosion period / Sergachev S.
Authors: Сергачев, С. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Внутренняя торговля. Туристско-экскурсионное обслуживание
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Агроэкотуризм – 2020: новые поколения – новые тренды : материалы междунар. науч.-практ. конф., Минск, 11 дек. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Л. М. Гайдукевич (гл. ред.), В. А. Клицунова, А. Н. Решетникова. – Минск : БГУ, 2020. – С. 113-118.
Abstract: Исследуются особенности экономической деятельности агроэкоусадеб и специфика туристического продукта сельского туризма. Обращено внимание на то, что реализация идеи сельского туризма способствовала появлению в архитектуре Беларуси инновационного объекта – агроэкоусадьбы. Определено место агроэкоусадьбы в развитии архитектуры Беларуси начала ХХI века. Показана возможность влиять на успешность работы агроэкоусадьбы средствами архитектуры и необходимость использовать потенциал «информационного взрыва» конца ХХ – начала ХХI веков для продвижения туристского продукта в социальных сетях и рекламе. Предлагается серьезно относиться к желанию туристов фотографировать, обеспечивать туристам возможность делать эффектные фотографии с использованием агроусадьбы, ее построек и их интерьеров, постоянно обеспечивать новизну архитектуре среды и зданий
Abstract (in another language): The features of the economic activity of agriecofarmstead and specificity of the tourism product of rural tourism. Attention is drawn to the fact that the implementation of the idea of rural tourism contributed to the emergence in the architecture of Belarus of an innovative object – agriecofarmstead. The place of the agriecofarmstead in the development of architecture of Belarus at the beginning of the XXI century is determined. The possibility of influencing the success of the agriecofarmstead by means of architecture is shown and the need to use the potential of the «information explosion» of the late XX – early XXI centuries to promote a tourism product in social networks and advertising. It is proposed to take seriously the desire of tourists to take pictures, provide tourists with the opportunity to take spectacular photos using agriecofarmstead, its constructions and its interior decoration, constantly provide novelty to the architecture of the environment and buildings
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257955
ISBN: 978-985-566-932-7
Appears in Collections:2020. Агроэкотуризм – 2020: новые поколения – новые тренды

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
113-118.pdf332,49 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.