Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/259006
Title: Особенности локализации видеоигр
Other Titles: Localization features of videogames / J.J. Krasowskaja, I.A. Sapronov
Authors: Красовская, Ю. Ю.
Сапронов, И. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 18–19 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 281-287.
Abstract: Целью статьи является исследование особенностей локализации (перевода и адаптации) видеоигр с английского на русский язык, а также выявление наиболее распространённых ошибок, расхождений перевода и причин их появления
Abstract (in another language): The aim of the article is to research the localization features of videogames (translation and adaptation) from the English into the Russian language, to reveal typical mistakes which appear during the process of localization and the reasons of these mistakes
Description: Раздел 4. Литературоведение, перевод и интерпретация текста = Section 4. Literature studies, translation and text interpretation
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/259006
ISBN: 978-985-811-085-6
Appears in Collections:2021. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
281-287.pdf434,78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.