Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/261037
Title: Когнитивно стилевая типология учащихся в контексте стратегического подхода к порождению иноязычной речи
Other Titles: Cognitive stylistic typology of students in the context of a strategic approach to the generation of foreign language speech / S. I. Lebedinsky, E. A. Rasolko
Authors: Лебединский, С. И.
Расолько, Е. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингводидактика : материалы VII Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 5-20.
Abstract: В статье исследуется вариативность стратегий порождения речи на иностранном языке в контексте когнитивно стилевой типологии учащихся. В ходе исследования выявлены четыре когнитивно стилевых типа учащихся, которые используют разные стратегии при порождении речи: планировщики, корректировщики, переводчики, когнитивные упростители
Abstract (in another language): The article examines the variability of strategies for generating speech in a foreign language in the context of the cognitive stylistic typology of students. The study identified four cognitive-style types of students who use different strategies when generating speech: planners, correctors, translators, and cognitive simplifiers
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/261037
ISBN: 978-985-566-922-8
Appears in Collections:2020. Лингводидактика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5-20.pdf405,52 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.