Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262078
Title: Суггестивный эффект паттернов стертой семантики в современной рекламной коммуникации
Other Titles: Suggestive effect of patterns with blurred semantics in modern advertising communication / T. V. Eromeitchik
Authors: Еромейчик, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 665-670.
Abstract: Статья посвящена рассмотрению дискурса рекламы, представляющего собой особый вид институциональной клишированной коммуникации. Объектом исследования становятся паттерны размытой семантики как наиболее воспроизводимые коммуникативные приемы рекламного взаимодействия. Особое внимание уделяется доминантным моделям указанных единиц и их функциональному импликационалу
Abstract (in another language): The article is aimed at the analysis of the English and Russian-language advertising discourse, which is a special type of institutional clichéd communication. The object of the research is patterns of blurred semantics as the most reproducible communicative methods of advertising interaction. Special attention is paid to the dominant models of these units and their functional implication
Description: Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262078
ISBN: 978-985-881-279-9
Appears in Collections:2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
665-670.pdf384,83 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.