Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262169
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSchewzowa, W. A.
dc.date.accessioned2021-06-16T11:38:00Z-
dc.date.available2021-06-16T11:38:00Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationИностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 389-392.
dc.identifier.isbn978-985-881-279-9
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/262169-
dc.descriptionРаздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
dc.description.abstractDer Beitrag zeigt die Rolle der Phraseodidaktik im Prozess des phrasenbezogenen Fremdsprachenunterrichts sowie die Bedeutung der Methodik von Peter Kühn. Diese Methodik umfasst drei Stufen: Das Entdecken der Phraseologismen im Text als feste Einheiten; das Entschlüsseln der phraseologischen Bedeutung; das Erwerben der Phraseologismen für den Gebrauch in bestimmten Kommunikationssituationen. Es ist auch notwendig, Grundkenntnisse der Phraseologie anzuwenden
dc.language.isode
dc.publisherМинск : БГУ
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
dc.titleDie rolle der phraseodidaktik im berufsorientierten daf-unterricht
dc.title.alternativeРоль фразеодидактики в профессионально-ориентированном обучении немецкому языку / В. А. Шевцова
dc.title.alternativeThe role of phraseological didactics in professional-oriented German language learning / V. A. Shevcova
dc.typeconference paper
dc.description.alternativeВ статье показана роль фразеодидактики и авторской методики Петера Кюна в процессе преподавания фразеологии иностранного языка. Данная методика включает три этапа: выявление фразеологизмов в тексте, расшифровка значения фразеологизма, усвоение фразеологизмов для использования в определенных ситуациях общения. Целесообразно применять также базовые знания о фразеологии = The article shows the role of phraseological didactics and the author’s technique of Peter Kyn in the process of teaching phraseology of a foreign language. This technique includes three stages: identifying phraseological units in the text, deciphering the meaning of phraseological units, mastering phraseological units for use in certain communication situations. It is also advisable to apply basic knowledge of phraseology
Appears in Collections:2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
389-392.pdf381,73 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.