Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262192
Title: К вопросу о формировании рефлексивных умений у учащихся старших классов на уроках по иностранному языку
Other Titles: On the question of the formation of pupils’ reflexive skills in foreign language classes at upper secondary school / I. I. Petrashevich, M. A. Kaminskaya
Authors: Петрашевич, И. И.
Каминская, М. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 497-499.
Abstract: Представлен анализ проблемы формирования рефлексивных умений старших школьников. Актуализирована и обоснована значимость их формирования и развития на уроках по иностранному языку. Представлены эффективные рефлексивные техники, способствующие формированию, как рефлексивных умений, так и коммуникативной компетенции учащихся
Abstract (in another language): The analysis of the problem of formation of reflexive skills of senior schoolchildren is presented. The significance of their formation and development in foreign language lessons is updated and justified. Effective reflexive techniques that contribute to the formation of both reflexive skills and communicative competence of students are presented
Description: Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262192
ISBN: 978-985-881-279-9
Appears in Collections:2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
497-499.pdf369,44 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.