Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/264531
Title: Теоретические и практические аспекты оценки ключевых факторов конкурентоспособности туристического продукта Республики Беларусь
Other Titles: Theoretical and Practical Aspects of Key Factors Assessment in Tourism Competitiveness of the Republic of Belarus
Authors: Мозговая, Ольга Степановна
Смолей, Владимир Сергеевич
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : Международное общественное объединение по научно-исследовательским и информационно-образовательным программам "Развитие"
Citation: Журнал международного права и международных отношений = Journal of International Law and International Relations. - 2021. - № 1. - С. 69 - 77.
Abstract: В статье рассмотрены основные теоретические подходы к оценке конкурентоспособности национального туристического продукта. Детально проанализирована структура индекса конкурентоспособности национального туристического продукта. На основе методологии Всемирного экономического форума проведена оценка конкурентоспособности туристического продукта Республики Беларусь и приграничных стран (Латвия, Литва, Польша, Россия, Украина). С помощью многоугольника конкурентоспособности выявлены основные конкурентные преимущества туристического продукта Республики Беларусь относительно приграничных стран. Дан ряд рекомендаций, способствующих повышению уровня конкурентоспособности туристического продукта в целях укрепления роли туризма в экономике страны и формирования положительного имиджа Республики Беларусь на мировой арене.
Abstract (in another language): The article deals with the main theoretical approaches to assessing the competitiveness of the national tourism product. The structure of the competitiveness index of the national tourism product is analysed in detail. The competitiveness of the tourism product of the Republic of Belarus and neighbouring countries (Latvia, Lithuania, Poland, Russia, Ukraine) is estimated on the basis of the methodology of the World Economic Forum. Using the competitiveness polygon, the main competitive advantages of the tourism product of the Republic of Belarus in comparison with neighbouring countries are identified. A number of recommendations are given to enhance the competitiveness of the national tourism product in order to strengthen the role of tourism in the country’s economy and promote a positive image of the Republic of Belarus in the international arena.
Description: Ключевые слова: индекс конкурентоспособности; конкурентное преимущество; конкурентоспособность; многоугольник конкурентоспособности; оценка конкурентоспособности; туристический продукт. = Keywords: competitive advantage; competitiveness; competitiveness assessment; competitiveness index; competitiveness polygon; tourism product.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/264531
ISSN: 2072-0521
Appears in Collections:Журнал международного права и международных отношений. — 2021. — № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mozgovaya_smoley_Journal2021_1.pdf329,27 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.