Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/268890
Title: Методические подходы к оценке вклада культурного наследия в формирование и развитие бренда территории
Other Titles: Methodological approaches to assessment of the contribution of cultural heritage to the formation and development of a territory brand / A.V.Shimanovich, A. N. Reshetnikova
Authors: Шиманович, А. В.
Решетникова, А. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Внутренняя торговля. Туристско-экскурсионное обслуживание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Международные отношения: история, теория, практика : материалы XI науч.-практ. конф. молодых ученых фак. междунар. отношений Белорус. гос. ун-та, Минск, 4 февр. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 402-408.
Abstract: Предметом изучения является роль культурного наследия в формировании брендинга туристских дестинаций; проанализирован ряд методических подходов зарубежных авторов к оценке бренда территории и выявлены основные элементы культурного наследия, которые учитываются исследователями. Особая роль в процессе брендинга и формирования образа территории принадлежит таким элементам культурного наследия как архитектура (ее визуальная и познавательная аттрактивность), историческое наследие, этнографический потенциал и потенциал событийных мероприятий. Наличие объектов культурного наследия, внесенных в Список ЮНЕСКО, а также высокий уровень образовательного потенциала играют особую роль в развитии бренда территории при условии эффективного менеджмента
Abstract (in another language): The subject of study is the role of cultural heritage in the formationof destination brands;a number of methodological approaches of foreign authors to assessmentof the territory brand are analyzed and the main elements of cultural heritage, which are considered by researchers, are identified.A special role in the process of branding and forming the image of the territory belongs to such elements of cultural heritage as architecture (its visual and cognitive attraction), historical heritage, ethnographic potential and the potential of events.The presence of cultural heritage sites, which are included in the UNESCO World Heritage List,as well as a high level of educational potential, play a special role in the development of the territory brand, subject to effective management
Description: Секция 5. Менеджмент массовых событийных мероприятий
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/268890
ISBN: 978-985-881-285-0
Appears in Collections:2021. Международные отношения: история, теория, практика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
402-408.pdf464,32 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.