Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/268895
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSolovjeva, S. V.
dc.contributor.authorBaksheev, D. P.
dc.date.accessioned2021-09-21T08:12:39Z-
dc.date.available2021-09-21T08:12:39Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationМеждународные отношения: история, теория, практика : материалы XI науч.-практ. конф. молодых ученых фак. междунар. отношений Белорус. гос. ун-та, Минск, 4 февр. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 425-430.
dc.identifier.isbn978-985-881-285-0
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/268895-
dc.descriptionСекция 6. Современные направления исследований в лингвистике, переводоведении, межкультурной коммуникации и методике преподавания иностранных языков
dc.description.abstractThis article is devoted to the problem of the development of the intercultural competence in foreign language classes. It highlights the advantages of employing the types of tasks and assignments used in preparation for international language exams (primarily, in English) for attaining such a purpose. The focus has been made on the Cambridge exams: FCE (First Certificate in English) and CAE (Certificate in Advanced English). Such a choice has been conditioned by their prestige and the practical experience of the authors of this article. The conclusion has been made that preparation for international language exams contributes to the development of not only linguistic skills, but also of such important aptitudes as openness for effective communication with representatives of other cultures, tolerance to social and cultural differences as well as the abilities of showing empathy and critical thinking
dc.language.isoen
dc.publisherМинск : БГУ
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
dc.titlePreparation for international language exams as a means of developing intercultural competence
dc.title.alternativeПодготовка к международным языковым экзаменам как средство развития межкультурной компетенции / С. В. Соловьёва, Д. П. Бакшеев
dc.typeconference paper
dc.description.alternativeНастоящая статья посвящена проблеме развития межкультурной компетенции студентов на занятиях по иностранному языку. В ней представлены преимущества использования обучающих и контрольных типов заданий, которые применяются в рамках подготовки к международным экзаменам (в первую очередь, по английскому языку). Главным образом, речь идёт о кембриджских экзаменах FCE (First Certificate in English) и CAE (Certificate in Advanced English). Такой выбор был обусловлен их престижем и непосредственным практическим опытом авторов данной статьи. Сформулирован вывод о том, что подготовка к международным языковым экзаменам способствует развитию не только языковых умений, но и таких важных качеств личности, как готовность к эффективной коммуникации с представителями иных культур, толерантность в отношении социальных и культурных различий, способность к эмпатии и критическому мышлению
Appears in Collections:2021. Международные отношения: история, теория, практика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
425-430.pdf436 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.