Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271266
Title: | Использование личностно-ориентированных технологий продуктивного обучения иностранному языку |
Other Titles: | Use of personaly oriented technologies of productive foreign language learning / T.A. Katomakhina, L.N. Rohava |
Authors: | Катомахина, Т. А. Рогова, Л. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 360-364. |
Abstract: | В данной статье исследуется сущность современных лингводидактических технологий обучения иностранному языку. В качестве примера более подробно исследуется метод проектов и деловая игра. Выявляется взаимосвязь между методикой преподавания и результатом обучения. В работе также анализируются перспективы подобных форм инновационных технологий и необходимость их внедрения |
Abstract (in another language): | In this article the essence of modern linguo-didactic technologies of training in a foreign language is researched. Project-based learning and role-play are demonstrative examples which are under more detailed study. Correlation between a technique of teaching and the result of training comes to light. The prospects of similar forms of innovative technologies and the need for their implementation are also analyzed |
Description: | Раздел 6. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 6. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271266 |
ISBN: | 978-985-881-213-3 |
Appears in Collections: | 2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
360-364.pdf | 443,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.