Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271266
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКатомахина, Т. А.
dc.contributor.authorРогова, Л. Н.
dc.date.accessioned2021-11-02T13:19:34Z-
dc.date.available2021-11-02T13:19:34Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationАктуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 360-364.
dc.identifier.isbn978-985-881-213-3
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/271266-
dc.descriptionРаздел 6. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 6. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue
dc.description.abstractВ данной статье исследуется сущность современных лингводидактических технологий обучения иностранному языку. В качестве примера более подробно исследуется метод проектов и деловая игра. Выявляется взаимосвязь между методикой преподавания и результатом обучения. В работе также анализируются перспективы подобных форм инновационных технологий и необходимость их внедрения
dc.language.isoru
dc.publisherМинск : БГУ
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
dc.titleИспользование личностно-ориентированных технологий продуктивного обучения иностранному языку
dc.title.alternativeUse of personaly oriented technologies of productive foreign language learning / T.A. Katomakhina, L.N. Rohava
dc.typeconference paper
dc.description.alternativeIn this article the essence of modern linguo-didactic technologies of training in a foreign language is researched. Project-based learning and role-play are demonstrative examples which are under more detailed study. Correlation between a technique of teaching and the result of training comes to light. The prospects of similar forms of innovative technologies and the need for their implementation are also analyzed
Appears in Collections:2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
360-364.pdf443,7 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.