Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271269
Title: Геймификация как средство повышения мотивации обучающихся
Other Titles: Gamification as a way to enhance learner motivation / H.A. Pusiankova, I.L. Shareika
Authors: Пусенкова, Г. А.
Шарейко, И. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 378-382.
Abstract: Статья посвящена проблеме геймификации – эффективному инструменту при конструировании образовательного процесса в условиях новой реальности. Авторами проанализированы определения понятия, особенности технологии, сформулированы психологические и поведенческие принципы. Отмечается положительное влияние интеграции игровых элементов в процесс обучения не только для обучающихся, но и самого учебного процесса
Abstract (in another language): The article is devoted to the problem of gamification – an effective tool for constructing the educational process in a new reality. The authors analyzed the definitions of the concept, technology features; formulated psychological and behavioral principles. The positive influence of the integration of game elements into the learning process is stated not only for learners but also for educational process itself
Description: Раздел 6. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 6. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271269
ISBN: 978-985-881-213-3
Appears in Collections:2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
378-382.pdf444,34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.