Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272655
Title: Билингвальное образование в классическом университете
Other Titles: Bilingualeducation in classical university
Authors: Арсентьева, М. Ф.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: БГУ
Abstract: В статье оценивается роль зарубежных лингвистов в исследовании проблемы билингвального образования в университете. Акцентируется внимание на том, что современные условия определяют принципиально новый подход к преподаванию немецкого языка (как второго иностранного) у студентов, изучающих немецкий язык после английского. Делается попытка рассмотреть взаимодействие двух западногерманских языков на основе контрастов на фонетическом, грамматическом, морфологическом, лексическом и синтаксическом уровнях.Определяются принципы, на которых основывается обучение языку, рассматриваются условия его преподавания. Результаты исследования могут быть применены в преподавании иностранных языков в высшей школе, дальнейшем развитии сопоставительных исследований.
Abstract (in another language): The article deals with the role of foreign linguists in the study of the problem of bilingual education at university. The article draws the attention to the fact that modern conditions determine a principally new approach to teaching German (as a second foreign language) to the students who study German after English. An attempt is made to examine the interaction of two West German languages on the basis of contrasts on the phonetic, grammatical, morphological, lexical, and syntactic levels. The principles on which language learning is based are defined and the conditions of language teaching are considered. The results of the study can be applied in teaching foreign languages in higher education, further development of comparative studies.
Description: Ключевые слова: поликультурное билингвальное образование; билингвизм; иноязычный образовательный процесс; лингвистические реалии. = Key words: multicultural bilingual education; bilingualism; foreign language educational process; linguistic realities.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272655
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2021.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
arsentsyeva_Lang_practice_2021.pdf286,15 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.