Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/286667
Title: Вклад публичной дипломатии в построение национального бренда Германии
Other Titles: Contribution of public diplomacy to building a national brand of Germany / Y. V. Stankevich, S. F. Svilas
Authors: Станкевич, Ю. В.
Свилас, С. Ф.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Политика и политические науки
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Беларусь в современном мире = Беларусь у сучасным свеце : материалы XX Междунар. науч. конф., посвящ. 100-летию образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 29 окт. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 80-86.
Abstract: В статье рассматривается влияние публичной дипломатии на различные аспекты формирования национального бренда Германии. Авторы анализируют воздействие механизмов публичной дипломатии на основе «шестиугольника» национального бренда, созданного одним из ведущих исследователей в области национального брендинга Саймоном Анхольтом. Объект исследования — публичная дипломатия Германии. Предмет исследования — вклад публичной дипломатии Германии в построение национального бренда страны. Цель исследования — выявление, характеристика и оценка действия механизмов влияния публичной дипломатии Германии на построение национального бренда. Практическая значимость исследования заключается в возможности применения Беларусью опыта Германии в сфере национального брендинга
Abstract (in another language): This article examines the impact of public diplomacy on various aspects of German national branding. The authors analyse the impact of public diplomacy mechanisms based on the national brand hexagon created by Simon Anholt, one of the leading researchers in the field of national branding. The object of the study is German public diplomacy. The subject of the study is the contribution of German public diplomacy to the construction of the country's national brand. The aim of the study is to identify, characterize and assess the impact mechanisms of German public diplomacy on national brand building. The practical significance of the study lies in the possibility for Belarus to apply Germany's experience in the field of national branding
Description: Секция 1. Внешняя политика Республики Беларусь и современные международные отношения
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/286667
ISBN: 978-985-881-258-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Беларусь в современном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
80-86.pdf239,05 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.