Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/287250
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лисовская, Т. В. | - |
dc.contributor.author | Писарук, Г. В. | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-07T11:21:27Z | - |
dc.date.available | 2022-10-07T11:21:27Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 2. - С. 21-25. | ru |
dc.identifier.issn | 2076-4383 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/287250 | - |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются вопросы взаимодействия современных цифровых технологий и методики обучения в образовательной среде, представлены два основных подхода – техноцентричный и педагогикоцентричный. Авторами акцентируется внимание на тесной связи технологий и методики преподавания, которые вместе с другими элементами образовательного процесса являются взаимосвязанными и взаимозависимыми элементами учебной среды. Иллюстрируя возможность эффективной корреляции технологий и методик для достижения образовательных целей, в статье представлены возможности воздействия современных цифровых технологий на субъектов среды обучения на основе модели PICRAT. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск : РИВШ | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru |
dc.title | Технологии и методика обучения: проблемы взаимодействия | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | The article deals with the issues of sharing digital technologies and teaching methods in the educational environment, affecting two main areas – technocentric and pedagogical centric. The authors focus on the close connection between technologies and teaching methods, which are next to other phenomena of the educational process, are interconnected and interdependent phenomena of the learning environment. Illustrating the possibility of a high correlation of technologies and methods to achieve educational goals in an article on the impact of the impact of modern digital technologies on environmental objects based on the PICRAT model. | ru |
Appears in Collections: | 2022, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Лисовская_ВШ_2022-2-021-025.pdf | 324,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.