Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/288694
Title: | Методические особенности преподавания дисциплины «Основы и методологии программирования» |
Other Titles: | On the problems of learning programming remotely / N.A. Karpovich, T.A. Zenko |
Authors: | Карпович, Н. А. Зенько, Т. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Информационные системы и технологии = Information Systems and Technologies : материалы междунар. науч. конгресса по информатике. В 3 ч. Ч. 3, Респ. Беларусь, Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. В. Абламейко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 91-95. |
Abstract: | В статье рассматривается методика преподавания дисциплины « Основы и методологии программирования » в первом семестре для студентов специальности «Прикладная математика» факультета прикладной математики и информатики Белорусского государственного университета. Рассматриваются формы контроля знаний, используемые при изучении дисциплины. Представлены методы проведения лекционных и лабораторных занятий, текущего контроля знаний, зачета и экзамена |
Abstract (in another language): | The article discusses the methodology of teaching the discipline "Fundamentals and Methodologies of Programming" in the first semester for students of the specialty "Applied Mathematics" of the Faculty of Applied Mathematics and Computer Science of the Belarusian State University. Used in the study of the discipline the forms of knowledge control. Presented methods for conducting lectures and laboratory classes, current control of knowledge, test and examination |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/288694 |
ISBN: | 978-985-881-426-7 (ч. 3); ISBN 978-985-881-427-4 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Информационные системы и технологии |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.